jari jemari menari

Sunday, September 4, 2011

kisah ku di bulan sya'ban dan ramadhan..

kisah ini ku coret buat tatapan kalian sbgai pedoman...
kisah ini merupakan kisah kucing...
kucing yang penuh dengan kurap..kotor...
perut memboyot dengan baby..
secara lumrah manusia x penah lari dari rasa jijik melihat kekotoran dan penyakit kulita yang di hadapi oleh kucing tersebut...
di sebabkan kucing ni asyik lepak kat umah aku je...
mkn sume dia tumpang kat umh aku..
aku pown panggil la dia putih....
aku ingat lg...
time tu aku kat bengkel...hri rabu...
aku jerit panggil dia...
PUTIH!!!!!!!
dia own kelam kabuit patah blk dengan perut yg memboyot tu...
tnpa di jangka...sebelum aku ttp pntu bengkel tu...
dia kelam kabut msk...aku dah nak ke pekan rabu..
so ignore je...
tetiba time aklu blk..
tgk dia dah slmt mlhrkan anak ...
5 ekoq...
comey tuuuu...
so mak aku pown mcm kesian..
bg la dia mkn..
tp kucing ni pelik sgt..
asyik nak mkn je....
geram pown ada..
dah la menumpang...
buat mcm umh sndri jer...geram tau...
sabooo...
pas tu...kepala telinga penuh kurap...
so mak aku ni ada minyak unta..
titik la kat telinga dia..
tiap2 hari..
pas tu dia pown akn kel;am kabut lari dri mak aku...
mgkin skit dan gatal kowt..
selanag dua tiga hari...
dia pown ok dri kurap tu..
pas tu tgk naik b;k kurap tu...
hurm...
mcm mna nak buat ea?
ok la...aku tgk klinik haiwan tu bukak...
aku pown bwk la putih ni g klinik..
pas tu...tup2...smpai dpn doktor dia lari...
aduhhhh...
mcm mna nak buat ni..
nak tgkap...
dia tu ada kurap..
so aku pown cuba2 la try gaya2 yg blh..
tgkp dia blk...
fuuuhhhhhhh...
dpt pown...
dia pown kena la suntik dgn doktor tu...
pas tukan..lama2....
telinga dan kepala si PUTIH ni...
slmt dr kurap tu...
dia pown smkin anggun dan bergaya..
tnpa sbrg penyakit..
ALHAMDULILLAH...
hurm..
bila dah cntikkan...
sume org suka...
kucing2 jantan pown...penuh keliling umh..
hurm...
ada jiran2 katakan..
"eh bukan dulu kucing ni penuh kurap ka?cantikkan dah x de kurap kan...comey..nak blh?'
perrggghhhhhhhhh...sentap ...ada plak manusisa mcm tu...hurm..
so the moral of storyyy..
lu pikio la sndri......
skp dan tngkah laku manusia...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...