jari jemari menari

Sunday, September 16, 2012

jon jahit manik



Assalamu’alaikum…
Sudah lama hamba tidak menupdate blog hamba ini…ok hari ni saya datang bertugas untuk menyucikan segala kotoran dan debu-debu yang terdapat di blog saya ni…
            Ok jom kita mula mengemas blog…setelah sekian lama tidak menyentuh manik-manik yang ada di rumah, akhirnya semalam berjaya juga saya selesaikannya….rasa xcited sangat2 di atas kejayaan saya yang tak seberapa ni.
            Antara peristiwa-peristiwa yang tidak dapat dielakkan ialah ketika proses jahitan berlaku ialah “ni kalau jahit macam ni cantik lagi..tambah lagi kat sebelah sini dan bla..bla..bla” mak saya la tu yang bagi cadangan dan idea yang bernas.
            Disebabkan pening kepala saya asyik mendengar idea-idea yang bernas oleh my mum apa lagi satu peluru berpandu saya pos kepada mak saya “ok..nanti iqah buat…ni jahit baju ni bagi cantik-cantik ni sebab nak buat baju nikah..” kata-kata yang saya post bersama senyum simpul yang sengaja di buat-buat..
            Ok rasa telinga ni macam tenang tanpa idea-idea bernas dari my mum..oh my ALLAH…salah rupanya…sekali di send pada saya bom atom daaaaaaaa….. “perasan, sapa nak kahwin dengan hang? Dah ada calon ka? masak tu bagi cekap dulu, ni masak terlebih garam la…pedas macam serombong asap lah…bla..bla…bla…bla” luahan hati dari ibu yang menyayangi aku sepenuh hati dia..
            Padan dengan muka. Konon nak stop kan idea-idea bernas tu…sekali kan dah kena bancuh dengan vanish dah…hahahhahaha….. amik ko… rasa la…nganganganganganganga
            Ok kita masuk balik tentang jahit manik..sebenarnya aku baru beli jubah kat first lady dengan harga RM 55 terlalu simple dan kusam, jadi untuk nampak lebih cantik jubah tu aku pun jahit la manik bagi nampak berseri-seri dengan kehadiran manik…walhal akulah manusia yang tak pandai jahit manik dan paling tak suka buat kerja yang merenyahkan. Tapi disebabkan nak bagi nampak cantik dan naik serinya aku jahit la manik…nak tengok tak aku jahit manik…maklumlah aku kan memang orang yang PROsak dalam bidang jahitan ni…ngeeee
inilah hasil jahitan yang berjaya aku siapkan dalam masa one day..  ^^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...