jari jemari menari

Friday, April 15, 2011

couple

kisah kasih ku untai dari rumah ank yatim..
wajahnya mulus..setulus hati yg suci..
wajahnya bersih...sebersih buih yang memutih..
sungauh wajah kecil ini..terlalu suci..
namun mengapa dia di tinggalkan?
owh....begitu kisah hidup si comel ini...
T_T
siapa aku untuk menyatakan kepada meraka ...
"jangan pernah kau menjengah ke ruang cinta sebelum akad"
siapa aku untuk aku katakan kepada mereka ...
"jangan pernah kau melangkah ke lingkaran cinta tanpa akad"
siapa aku untuk aku khabarkan kepada mereka..
"jangan pernah kau serahkan cinta mu pada si dia yang tidak halal bagi mu"
siapa aku untuk aku hujahkan kepada mereka ..
"jangan pernah sesekali kau hulurkan jemarimu pada si dia yang haram bagi mu "
siapa aku untuk aku bahaskan kepada mereka ..
"percintaan sebelum kahwin itu haram hukumnya.."
siapa aku untuk nasihati mereka..
"hubungan yang mereka bina itu haram...andai cinta mereka itu cinta melampaui nafsu... binasa kelak"
siapa aku untuk aku ceriterakan deritanya hidup menjadi anak tidak sah taraf..
"sesungguhnya perkabaran itu tidak akan pernah kalian mengerti..kerna kalian hasil dari benih yang suci..berbeda dgn diri ini...perhubungan dan benih yang kotor lagi jijik..."

oleh itu aku mengerti mengapa aku tidak layak untuk bersuara dan memyuarakan apa2..
kerana aku lahir dari cinta tanpa akad..
cinta yang haram..
cinta yang penuh noda...

mengertilah wahai kalian..
adai kalian bisa letakkan kaki kalian..
di sarungan sepatu ku..
kalian akan menegerti mengapa aku bagitu..
menolak cinta sebelum perkahwinan..
mengapa aku begitu..
menolak rasa ingin bercinta..
sekeras-kerasnya..
kerna aku khuatir..
kisah lalu akn berulang kembali..
dan yang kotor itu akan tetap terus kotor..
dan tidak akan pernah suci..
mengertilah wahai sahabat..
mengapa aku terlalu bongkak untuk menerima cinta lelaki..
selagi akad belum di lafazkan..
selagi itu sombong ku..kasar ku..tidak sopan ku.. selekeh ku...
ku jamu pada mata laki-laki ini..
supaya mata mereka tidak memandangku atas rasa nafsu..
atas rasa berahi...
cuku sebagai saudara seislam..
aku khuatir kisah lalu berulang kembali..
maaf..
aku cuma insan biasa yang tidak sempurna...
salam sayang bertasbih kasih...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...