jari jemari menari

Friday, April 15, 2011

pahit dan manis


terlalu pahit untuk ku telan..
terlalu manis utk ku buang...
YA ALLAH...
aku adalah manusia yang lemah lagi kerdil..
YA ALLAH..
terlalu perit untuk aku telan satu persatu kisah hidup ini..
terlalu sakit untuk ku hadapi sejarah hidup ini..
terlalu penat untuk aku redah kisah hidup ini..
terlalu letih untuk aku melalui hari2 yang mendatang..
terlalu sayu untuk aku terus melangkah YA ALLAH...
sesungguhnya aku adalah hambamu yang hina lagi jijik..
tak layak untuk aku msk ke jannah mu..
namun ku gentar untuk ke nerakamu...


YA ALLAH...
terlalu manis untuk ku buang semua kisah hidup ku ini..
terlalu enak rsa nikmat hidup ini..
terlalu indah rasa hidup ini..
terlalu bahagia rsa kisah2 yang lalu untuk di kenang...
namun diri ini YA ALLAH..
terlalu mudah untuk menghukum...



YA ALLAH..
jadikanlah aku manusia yang pandai besyukur..
jadikanlah aku hamba yang sentiasa tabah menghadapi ujian mu...
jadikan lah aku hamba yang taat pada tali agama mu..
kuatkanlah hati hambamu ini yang lemah ini...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...