jari jemari menari

Saturday, February 18, 2012

gerak kerja punya citer lorhhh


Salam kepada semua pembaca blog saya ni. Ada pembaca ke??kehkehkehkeh…ok hri ni admin nak update tentang kisah yang memang admin nak up date..urm..tentang gerak kerja khidmat masyarakat ke kemboja. Gerak kerja untuk khidmat masyarakat ke kemboja ni dah lama bergerak sebelum aku di lamar untuk menjadi salah seorang peserta ni. Jadinya mesyuarat yang sepatut aku p aku x p. lawan taukey betoi.. kemudian masa aku terima lamaran tu dah dekat dengan exam jadinya aku kurang bagi tumpuan pada program tu aku lebihkan pada exam tapi kepala ni dok ligat piker pada sapa aku nak cari penajaan walaupun aku bukan penajaan aku tetap kena piker sebab aku tak mau bayar rm 150 tu sasaran kewangan yang di perlukan sebanyak rm 5000 paling kurang. Tekad dan azam di perkukuhkan balik nak cari penajaan kat kampung sebab dah 3 bulan tak balik kampung…rinduuu ooooooooooo…tu pun pengarah program kata jangan lama sangat balik kampung…aku ckp ok bos sebab aku akan blk TM awai…
Minggu exam


Exam tamat
Exam habis jam 11 pagi pada 13 januari 2012…horayyyyyyyyyyy…terus bergegas untuk pulang ke desa dengan bus jam 11.30 pagi..urusan di TM aku pulang bersama kerana tugas belum selesai.. pulangnya aku di desa tugas aku ialah mencari siapa yang boleh aku mohon penajaan. Hurm..lumut port, powerplant, janakuasa tnb manjung antara company yang boleh aku mohon penajaan…OMG macam mana aku nak p sana..aku tak pandai bawak kereta x kan nak naik moto..jauh tu..hujan kowt…hurm…ok sahabat yang tersayang Fatimah amira pulang cuti dan dia turut membantu jadi driver saya la…hehehehhehe…misi bermula dengan buat passport kat manjung lepas tu p potostat sume jenis surat kemudian ambik passport imegresen manjung..selesai gerak ke lumut port cari punya cari x jumpa call meor pas tu dia bagi guide dan jmp jalan tak jmpa jgak lumut port pusing punya pusing tanya pada mat bangla yang tegah keja kat tepi jalan…sekali tak tau da cakap melayu…tetiba ada satu persimpangan nak masuk atau tidak…lori keluar masuk..jalan bedebu…ok masuk je jumpa  apa yang di cari signboard sebelah kanan terang-terang ada lumutport sebelah kana nada tempat parking..ok masuk parking dekat pak guard tu dengan kopiden..
Pak guard : kejap ye dik ada urusan sekejap
Pekerja : dari mana dik?
Aku : nak mohon penajaan..
Pekerja ~ jengah paperwork aku
Pekerja : sini tnb punya kawasan dik
Aku ~ blurr je..
Pak guard ~ urusan selesai
Pak guard : ada apa ye dik?
Aku: saya nak jumpa HR nak mohon sumbangan untuk program khidmat masyarakat ke kemboja
Pak guard ~ tgk paperwork aku
Pak guard : dik ni untuk lumut port, tapi ni kawasan janakuasa tnb manjung..lumut port kat sebelah sana…
Aku : owh ok…hurm…sori encik…hehehhehehe
Aku malu giler time tu kenapa tak perasan sedangkan dah baca kowt signboard tnb tu…hurm..paling malu time abang tu tego…kenapa aku tak perasan benda alah ni…adoiiiiiiii…tim kat sebelah aku sengeh2
Terus ke sebelah serah surat dan paperwork kat lumut port pas tu dtg blk kat tnb tu nak jmp HR sembang2 ngan guard u..guard tu kasi nama hr pas tu tipon hr tu..hr kasi org yg septutnya aku tpon…tpon2 org tu x de kat tnb tu bab dia bru blik dr umh org tua2 cina…maklumla taun baru cina kan.. deal ngan encik tu jmpa kat kedai makan dekat dgn billion tu…so kita org gerak la ke sana…
Time jumpa smbg2 tu blh tnya pasal adam adli plk…adoiii…mcm mna nak ckp ni…hurm..tepulang la…janji akudah usaha untuk penajaan…settle bncg apa sume dgn encik tu aku gerak ke power plant serah surat apa sume aku balik petang dah kot sian kat tim dia janji nak kluar dgn mak dia…sory dearrr…
Untuk hri isnin bersamaan 16/1/2012 itu la tugas yang dah aku usahakan..hurm….tugas…selesai..

Perjuangan aku belum selesai selagi x de respon dari 3 company besau ni…hehehehhehe

~~~~ Jumpa next entry ngantuk weyh…dah kul brapa ni…ngantuk weyhhh ~~~~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...