jari jemari menari

Thursday, February 16, 2012

tentang dia






Hurm….assalamua’alaikum…lma x mengupdate entry…hurm….rindu rasanya nak megupdate entry…ni kalau dah mula mengupdate entry ni…mst bnyak bnda yg aku nak cerita…ngeee…
            Untuk entry kali ni aku nak bercerita tentang dia yang cuba memenangi hati aku…hurm…yang paling terbaru  tahun 2010… sekarang dah 2012..maknanya  hampir 3 tahun la kan…ok…ceritanya macam ni…konflik keluarga menyebabkan aku melangkah ke UPSI…langkahan kaki setelah mula membawa diri dan hati yang rawan ini ke suatu daerah iaitu Tanjong Malim. Bermulalah satu episode aku yang baru di daerah baru..kawan-kawan baru…subjek baru…pensyarah baru…dan semuanya baru…dan bermula episode tentang dia yang cuba memenangi hati aku ni bermula masa cuti semester..
            Aku mintak kerja sebagai housekipping kat hotel swisgarden golf resort and spa kerja tu ja yang boleh pakai tudung kemudian kabelpun dari department tu..redha jela..aku dah keja kat situ hujung tahun 2009 waktu cuti sem satu waktu tu memang ada seorang mamat ni nak bekenalan dengan aku dari department yang sama. Mamat ni comel boleh tahan la… nama dia haris tapi bukan dia yang aku nak bercerita tapi seseorang yang aku kenal masa cuti semester dua…sebabnya si haris ni dia Nampak playboy dan nakal yang sangat sebab aku kena marah dengan manager sebab dia nampak aku dengan si haris lepak berdua waktu bekerja…opssss kantoiiii….date yang tak sengaja sebab mamat ni tahan aku kat tengah jalan waktu aku hantar request…haris ni nakal sangat walaupun hati aku kata dia sweet..ngeeee
            Ok ini baru cerita sebenar yang aku nak ceritakan… masa cuti semester 2 aku kerja lagi dekat hotel tu..jadi mula episode baru dengan orang baru. Ada dua orang yang terbaru dan jugak budak-budak praktikal yang memang kerek giler..ok smbg cerita yang sebanar nama insan yang cuba mencuri hati aku nama dia SHARIF…bukan sharif kampung dusun tapi sharif department housekepping. Dia ni orangnya macam otai…kelakar…kadang-kadang tu panas baran jugak…aku rasa selesa dengan dia..aku rasa happy je dengan dia..kadang-kadang tu si sharif ni suka buat aku sakit hati dan yang paling seronok dia cemburu dengan abang is..abang is ni abang kepada junior aku dan jugak merangkap senior sekolah aku…jadinya terapat la aku dengan abang is ni lebih sikit dari dia..cemburu si sharif ni boleh tahan la..
            Mula-mula aku tak sangka yang sharif ni ada perasaan dengan aku..Cuma dia selalu usik aku dengan cakap “mana abang hero aku?” macam blur je aku dengan mamat sekor ni aku datang floor dia nak minta barang kat pantry aku x de barang tu pun sebab kak siti yang suruh. Ok kat tempat keja aku ni ada sorang kakak yang macam iron lady nama dia kak siti sanagat cepat buat kerja dan kemas aku memang respect dengan dia…ok kak siti ni masa aku keja kat situ aku slalu ikt dia sbb dia yg mntk aku dok bwh dia jadinya ada dua tiga budak2 india yang dengki dengan aku sebabnya asyik aku ja keja dengan kak siti sampai sebulan lebih aku keja ikut kak siti apa lagi jadi isu jugaklah time tu…tapi redha ja…eh salah cerita pulak…ok kita sambung dengan cerita sharif ni.. yang boleh aku tau yang dia suka kat aku masa lagi 4 hari aku nak berenti dia mesej aku malam tu minta couple..aku diam dan kelu tangan untuk taip..aku terfikir nak terima atau tidak..sebab aku dah niat yang aku tak kan bercinta selagi aku tak kawin..masa tu memang dugaan sebab aku memang suka pada dia dan dia pun suka dengan aku..jadi aku terfikir kenapa aku tak terima ja dia…aku fikir lagi…kompem ke dia bakal suami aku?cabarannya time tu..bak kata najwa latif otak kata jangan hati kata ya..tapi otak dengan hati aku ni berbahas dan yang menangnya ialah otak aku…jadi jawapannya macam ni…..
Sharif : aku nak tnya solan sikit boleh x?
Aku: apa dia?
Sharif : ni kita dok msg ni x dak sap aka yang marah?
Aku: sapa yang nak marah?
Sharif: mana la tau kowt2 ada yang marah…
Aku: mana ada x dak sapa nak marah…ni hang la kot yang ada nak marah…
Sharif: aku mana ada sapa nak marah x dak aku risau dok mesej dengan hang..tup2 ada yang marah hang…
Aku: x dak la..mana ada yang marah..
Sharif: aku nak cakap sikit boleh?
Aku: apa dia?
Sharif: aku suka kat hang..
Kelu lidah tangan…dunia berenti…jantung stop..lampu hijau kuning dan jugak merah dah x berfungsi time tu….aku dia dan memikirkan apa jawapan yang aku perlu bagi…
Aku : sharif aku pun suka kat hang…….tapi….
Sharif: tapi apanya? Aku tau aku tak belajaq tinggi..keluar jadi cikgu…aku ni apa la sangat..hidup x dak mak ayah…keja pown apa ja…x la pandai macam hang…kalau hang tolak pown aku sedaq diri..
Aku : ok..hurm…bukan maksud aku mcm tu…aku akui…aku memang suka dekat hang..tapi selagi aku x kawin selagi tu la aku x kan bercinta..aku memang suka kat hang..kalau kita memang ada jodoh tak kemana..doa lah…aku harap jawapan aku ni x buat hang hubungan aku dengan hang rengang…kita tetap kawan kan…lagipun aku tengah belajaq…dan aku x mampu bag komitment…aku harap hang paham…
Sharif : hurm…aku sedaq sapa aku…terima kasih…
BLANK….BLURRR…SERABUT…DAN BBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB… x tau nak kata apa…aku Cuma harap esok akan jadi seperti hari2 biasa..
               Esok time p keja akutgk dia tak datang…lupa hari tu hari jumaat…dia memang skip hari jumaat…aku lepak dengan kak siti sembang dengan dia tentang hal aku dengan sharif..kak siti kata “tqah hang bdk U lainx macam kami…hang boleh jumpa org yang lebih baik..cari la yang terbaik…” walaupun kak siti ni jenis huha…tapi aku respect dia…sbb dia syg aku mcm adik dia..aku diam dan terfikir…rasa2 shrif dtg x ea keja esk aku tinggai lagi berapa hari ja nak keja kat sni…hurmmm
Banyak kenangan aku dengan dia…sharif ni kalau aku bagi tau banyak bilik lagi belum siap…dia akan usah jgk untuk siapkan bilik dia pas tu berlari p floor dia untuk tolong aku kemas bilik….kalau duty malam2 dia sanggup tuggu dan duty malam jugak..hantaq request…lepak sama2 time makan..paling seronok bila aku boleh buat dia rasa cemburu…ingat lagi time tu sj la konon2 nak bermanja dengan dia…mtk dia buatkan air tapi belagak..sekali abg is dah buatkan air…aku pown apa lagi pow la air abg is…nescafe susu kot..kikikikiki…muka dia time tu dah berubah…dan2 mintak tukar air…air dia air teh susu…hurmmm…jelus pnya pasal….tepaksa la aku minum teh susu..nasib la badan..cara dia kadang-kadang buat aku skit hati geram pown ada…tapi kadang-kadang tu sweet sangat…samapi supervisor…assistant supervisor….manager pown perasan betapa rapatnya aku dengan dia…smpai skrg aku kalau keja x pnh duty skali dengan dak laki yg tua dari aku…yang ada Cuma mat bangla..adik2 ja…yang slebihnya aci2 dengan kak siti…x pown pegang floor sorang2…
Hari ni hari terakhir aku duty kat sini…hurm…phone aku dh sunyi dari msg dia…dan selepas aku tlk hasrat dia tu..dia pown dah x dtg keja…tapi time nak blik jam 3 tu..hari tu aku blk awai…sbb zul dah tnggu aku nak p beli barang hantaran kakak aku..aku terserempak ngan dia..dia msk awai myb dia tau kot hri ni hri last aku keja…hurm…kenangannya…
Malam tu dia msg aku p mn dengan sapa..buat apa..habis suma bnda nak tnya….hadoiiiiiiiiiii….zul kat sebelah senyum ja…nak kata apa lg….dah tak terkata…tengok aku mcm org gila…sat2 ankat call…sat2 reply msg…nak bli brg hntaran pown x sng…adoiiiiiiiiiii…aku ni plk cakap juur…kluar dengan zul berdua shj…dri ptg smpai mlm..tp aku keluar dengan zul atas urusan…bkn senang2….aku bajet dia bawak fiza..tp tup2 dia x bwk…hurm…sbb fiza x mau ikt…hadoiiiiii……..perang besaq aku dengan dia..mmg time tu aku mmg serabut gila…..tension…rimas…..geram…blm ada pape hal dah kepoh nak kongkong…x bg buat tu ni apa sume…halooooooooooo……….hurm….mcm mna nak trma dia sdgkan kwn aku sndri dia x blh terima..umoq ja tua tp x matang langsung…
Kata2 zul lps makan kat kedai fiza….sbb time tu sharif call aku….radio pown di slowkan…hbs aku ltk ja…zul pesan kat aku “tqah, hang jaga diri elok2..laki la ni bkn blh pecaya..lg pown mudalagi..tgk latar belakang dia…selidik betoi….bla….bla…bla..blaaa” ini la shbt aku yang sorang yang ingtkan aku suma bnda…dia bdk yang baik…ikhlas..tulus…syg fiza tak terima dia…pasal aku ka?x mgkin kot…
Sblm tido mlm tu…shrif hntaq msg dan segal2nya off…off…off…off…off…off…off….off

Sampai sekarang…kadang2 aku rasa bersalah..mgkin cr aku kowt yang kdg2 keterlaluan…zaman jahiliah…blk kolej aku mula befikir..buat transformasi…perubahandemi perubahan..bljar utk mnjadi lbh baik….
###aku menulis ni bukan untuk tnjk dosa2 yg aku buat cm untuk pengajaran diri sendiri spy x mengulangi kesilapan aku…..moga2 aku mampu mnjdi yang terbaik…aminnnn….

AWAK SAYA MINTA MAAF DI ATAS KESALAHAN DAN KESILAPAN YG SAYA DAH BUAT PADA AWAK..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...