jari jemari menari

Friday, November 26, 2010

aku bukan yang kedua

aku bukan yang kedua...
setelah aku kau tinggalkan...
terkapai keseorangan...
kini kau kembali...degan hati yang parah....
aku terimamu seadanya....
tapi hanya sekadar teman biasa...
teman suka duka...
utk aku plih diri mu menjadi imam hidup ku......
tidak sama sekali...bukan dendam...
bukan kecewa...
kerana aku bukan yang kedua...
seandainya...
aku mampu mendidik hati ini untuk tidak menerima mana-mana lelaki...
mengapa tidak kau???
seandainya...
aku menanti diri mu untk bertapak di hati ini...
dan aku menanti mu dengan hati yang kosong...
maka aku jua maukan sebegitu dari mu....
kerana aku bukan yang kedua...
ketiga...
atau kempat...atau keberapa sekali pun...
jangan sama sekali engkau menjadikan aku...
sebagai insan yang terakhir untuk menjadi kekasih hati mu...
tapi jadikanlah aku....
yang pertama dan yang terakhir untk menjadi kekasih dihatimu....
kerana aku bukan yang kedua...
mungkin aku yang keuda...
setelah cinta mu pada ILAHI...
aku izinkan...
tapi..
aku bukan insan yang yang kau ambil setelah hati kau di hancurkan...
datanglah bercerita kepadaku...
tentag kisah luka mu....
aku sedia mendengar...
aku sedia menemani mu...
kerana....

kau teman ku....kau rakan ku...
aku sandarkan cinta ku kepada mu...
dengan lafaz....
"aku terima nikahnya"
kerana....
tidak ingin aku sama sekali....
memalit cinta suci ini....
dengan dosa....
kerana bagi ku cinta ini terlalu suci....
sesuci...
embun di pagi hari...
setenang air di kali....
kerana cinta ini adalah cinta ...
yang PENCIPTA ku titipkan...
pada....
relung hati ku...
sebagai hambaNYA...
yang hina lagi daif ini.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...