jari jemari menari

Friday, November 26, 2010

kisah kasih

mengapa setia pda suami yg tak prnh setia???
mengapa msih dibiarkan dri mu di sgkr hempedu ini????
mengapa masih menagih kasih yg blm pasti????
mengapa mencintainya seandai dia tidak lyk utk wanita semulia mu????
mengapa terlalu rela dirimu dipersiakan olehnya???
mengapa kau terlalu rela dirimu di berada disampingnya??
soalan yg bertubi2 dari seorg ank keatas ibunya.....
sayang ibu.....
setia aku pada dia...kerna dia suami ku kerna aku diciptakan dari tlg rusuk kirinya...mengapapa aku rela berada disangkar hmpedu ini???kerna kau ank ibu ini adlh madu2 ibu yg mnis utk ibu sayangi....
mengapa ibu menagih kasih pada yg blm pasti????
kerna dia suami ku yg sah....bapa pada ank dlm kandungan ku ini...dan tiada yg pertama atau yg terakhir..dialah satu2nya dihatiku...
mengapa aku mencintai dia walaupun dia tidak layak untuk aku????
aku juga tdk layak untknya...kerna aku juga manusia biasa yg byk khilafnya....
mengapa aku rela diriku dipersiakan olehnya??
sewktu lafaznya..."aku terima nikahnya.."sejak detik itu aku dan dia brjnji sehidup semati melayari khdupan ini....mangapa ibu msih disampingnya???kerna kisah kasih ini syg ku...kerna kau adalh kasih ku yg di rencanakan didlm rahim ku sprti saudaramu yg lain...kerna kisah kasih ini syg ku...aku msh di smping dia suami ku...mgkn ank ibu blm knl apa itu kasih...apa itu syg...apa itu cinta....bljrlah menerimanya...wlau phit mna skalipun sjrh hdp kita...kerna ada kisah kasih yg kau jga akan coretkan kelak....bljrlah berkasih dan syg...wahai sygku.....
ibu...kau adlh pecinta yg setia....
setia pada suamimu...kau seorg penanti...
menanti kepulangan ank2 dan suami yg keluar blm psti plgnya....ibu mmpukah aku mnjdi...wanita setabahmu?????

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...